Tebrikler Dr. Binnur Görer!
[i18n] postedOnDate ([i18n] lastModified) • 2 [i18n] minutesShort [i18n] read • 231 [i18n] wordsBinnur Görer doktora tezini başarıyla savundu
Gereksinim belirleme görüşmeleri, görüşmenin başarısının görüşmecinin hazırlığına ve iletişim becerilerine bağlı olduğu yaygın olarak benimsenen bir tekniktir. Birçok öğrenci için pratik oturumlarını ölçeklendirmek, paydaş katılımının gerekliliği nedeniyle zordur. Bunu ele almak için, gereksinim belirleme görüşme eğitimi için robotik bir eğitmen tanıtıyoruz. Sistem, öğrencilerin görüşmeci olarak rol aldığı ve sistemin görüşülen kişi rolünü üstlendiği görüşme aşamasını ve sistemin öğrencilerin performansını değerlendirdiği ve bağlamsal geri bildirim sunduğu geri bildirim aşamasını destekleyen bileşenlere sahiptir. Sistemi yüksek lisans öğrencilerinden oluşan bir grupla ampirik olarak değerlendirdik. Bu çalışmaya dayanarak, eğitim ajanı için birden fazla teknolojiden yararlanmak üzere genel bir mimari tanıtıyoruz. Ayrıca, öğrencilerin yumuşak becerilerini geliştirmek için bir davranışsal geri bildirim değerlendirici özelliğine sahiptir. Mimariyi, fiziksel bir robotik ajan ve sanal yalnızca sesli bir ajanla olmak üzere iki uygulama aracılığıyla gösteriyoruz. Başka bir yüksek lisans öğrenci grubuyla yapılan ampirik çalışmalarla, katılımcıların her iki sistemi de takdir ettiğini gördük. Robotik ajanla eğitim aldıklarında daha yüksek öğrenme kazanımları gösterdiler ancak yalnızca sesli ajanı daha ilgi çekici ve kullanımı daha kolay buldular. Bulgularımız, her bir sistemin belirli fayda ve dezavantajlara sahip olduğunu ve eğitimcilerin tercihlerine ve kaynaklarına göre özelleştirilebilir bir yaklaşım önerdiğini gösteriyor. Ayrıca, görüşme eğitimi sistemini çeşitli senaryolarla zenginleştirmeyi amaçlayan büyük dil modelleri kullanarak görüşme senaryoları oluşturmayı araştırıyoruz. Oluşturulan senaryoların kalitesini dil kalitesi metrikleri ve uzman yargısı çalışmasıyla değerlendirdik ve bunların uygulanabilirliğini doğruladık.